Frakt & Retur
Sverige
Frakt 69 kr
Vid köp över 1500 kr gäller fri frakt.
Norge
Frakt 199 SEK
Införsel och tullavgifter tillkommer för alla varor som skickas till Norge. Detta debiteras av UPS,
som vi använder som transportör.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen, har du som kund alltid 14 dagars ångerrätt, som gäller från och med att du tagit emot varan som du beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt/ retur:
Du måste meddela att du ångrat dig, till info@hilley.se
I ditt meddelande skall namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller, framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart, dock absolut senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet, returnera produkterna till oss. Du står för frakt vid retur. Produkterna skall skickas väl paketerade och gärna i ursprunglig förpackning. Återbetalningsbeloppet sätts in på samma konto som du betalt varan med. Använd eller skadad produkt, återtas ej.
Ångerrätten gäller inte:
- Produkter som på grund av hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen har brutits av dig.
- specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig, eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Vid tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Reklamation och klagomål
Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer till dig, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning, att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste dock alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar den defekta produkten. Klagomålet skall skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid en reklamation?
Eventuella fel och defekter skall alltid reklameras till info@hilley.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se här.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/ produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt för slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende, då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator, för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Personuppgifter
Vi behandlar de personuppgifter som uppkommer genom din order i enlighet med vår Integritetspolicy.
Ändringar till de allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkor kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterande i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att en tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se För boende i annat EU-land än Sverige, kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattformför medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkning eller tillämpning av dessa allmänna villkor, ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.